2014. január 12., vasárnap

Sült, sonkás gombóc

Kezdődjön egy újabb év a Levinen!
Mégpedig nem is akárhogy, egyből egy kis malackodással!
Az újévi lencse-füstölt hús hagyománya, hasonlóan a húsvét időszakához mindig termel egy kis sonkamaradékot, amit pedig vétek lenne veszni hagyni.
Készítettem már sonkát gombóctésztába beletöltve, most pedig lustaságomból adódóan ledarálva egyenesen a masszába kevertem az ízes sódort. (Ez népesen a sonka, csak így fellengzősebben hangzik). Majd, hogy tovább variáljam: olajban kisütöttem.
Ez összekevert, ez kifőzte, emez megsütötte, ez mártogatóst készített hozzá, ez az icipici pedig mind megette... Vendégváró fogásnak, party-falatkának is kínálhatjuk.

Hozzávalók:
fél kg burgonya
1 tojás
2 evőkanál búzadara
1 evőkanál olaj
úgy 150 g liszt

maradék füstölt sonka, ledarálva
olaj a sütéshez
4-5 evőkanál tejföl
3-4 evőkanál majonéz
egy-két teáskanál ecetes torma ízlés szerint
reszelt sajt a tálaláshoz

A krumplit meghámoztam, felkockáztam és sós vízben puhára főztem. Összetörtem, majd hagytam kihűlni. Belekevertem a tojást, a darát, az olajat, csipet sót és annyi lisztet, amitől rugalmas maradt a tészta, de már nem ragadt mindenhova. (A liszt mennyisége főleg a burgonya fajtájának függvénye.)
Végül belekevertem a darát sonkát. Ezt lehet felaprított gombával, zsenge spenóttal vagy roppanósra főzött, felkockázott brokkolival is helyettesíteni.
A tésztát lisztezett deszkán ujjnyi vastagságúra nyújtottam, felkockáztam, és a kockákat apró gombócokká formáltam.
Sós, lobogó vízben kisebb adagokban kifőztem.
Leszűrtem, majd olajban kisütöttem a gombóckákat. Forrón megszórtam reszelt sajttal.
A mártogatóshoz összekevertem a tejfölt, a majonézt és a tormát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése