2010. november 6., szombat

Málnás-fehércsokis brownie - Néha az álmok valóra válnak

Az utóbbi időben gyakran álmodtam süteménnyel. Süteményt veszek. Süteményt sütök. Süteményt eszem. Nem hagyott nyugodni, úgyhogy döntöttem: megvalósítok. Hát így teljesüljön minden álmom!

A brownie egy hihetetlenül egyszerű csokoládés édesség, amit meglepő módon roppant könnyű elrontani. Én életemben először Rotterdamban találkoztam vele. Zuhogott az eső, így a városnézés helyett egy kis kávézóban húztuk meg magunkat, ahol a kapuccsínóm mellé brownie-t rendeltem. El voltam tőle bűvölve. Tökéletesen csokoládés, kívül kissé ropogós, belül lágyan olvadó, tömény, de nem túl édes. Bevallom, boldogabb voltam a sütimmel, mintha a várost jártuk volna, Rotterdam nem varázsolt el. Leszámítva a csodás ékszerboltokat, ahol égre-földre tenziós gyűrűt kerestem, nem vásárolni, csak gyönyörködni akartam benne, de ez már egy másik történet.
Szóval a brownie-élmény után eldöntöttem, kiderítem mi is a receptje. Kipróbáltam számtalan verziót, igazból egy sem jött be; vagy túl szárazak vagy túl tömények vagy túlontúl csokisak voltak. Végül a neten is körülnéztem, és több helyen, köztük Limaránál is összefutottam egy különlegességgel. Ötvözi az összes szívemnek kedveset: krémes étcsokoládés tészta, benne itt-ott felbukkanó fehér csoki és friss ízű málna.
És hogy lehet-e ezt a csodát még fokozni? Jelentem: IGEN! Egy kanál vaníliafagylalttal!

Hozzávalók:
200 g étcsokoládé
150 g vaj
200 g cukor
20 g vaníliás cukor
3 tojás
150 g liszt
1 tk. sütőpor
csipet só
100 g fehér csokoládé
egy doboz mirelit málna (250 g)

1. Vízgőz felett megolvasztjuk az étcsokoládét a vajjal. Lehúzzuk a tűzről és langyosra hűtjük.
2. A tojásokat a cukrokkal és a sóval habosra keverjük. Beleforgatjuk a csokoládés masszát, majd hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet.
3. A fehér csokoládét apró kockákra vágjuk és a fagyasztott málnával együtt a krémbe keverjük.
4. Kivajazott tepsiben töltjük és 180°C-ra előmelegített sütőben 30-35 perc alatt készre sütjük. A brownie akkor jó, ha a szélénél a tészta már megsült, de a közepén még egy kissé krémes állagú. Majd hűlés közben megdermed, de nem szárad ki a sütemény.
5. Még langyos-melegen egy kanál vaníliafagyival tálaljuk.

6 megjegyzés: