2010. szeptember 30., csütörtök

Még az ördögök is belepirulnak: Ördögpirula

Hogy miért épp ez a neve, az ördög tudja...!
A tegnapi bableves kísérője volt az ördögpirula. Kellett valami gyors és finom, a fánk macerás, a tejes pitéhez nem volt kedvem, és akkor eszembe jutott.
Mama eredeti receptje sajnos nincs meg, de az interneten ráakadtam a tökéletesre (itt) - ezzel még ő is elégedett lenne...

Hozzávalók:
4 dl tej
4 dkg vaj
16 dkg liszt
4 dkg cukor
csipet só
4 tojás
olaj bőségesen
cukrozatlan kakaó
porcukor

1.
Forraljuk fel a tejet a vajjal, majd húzzuk le a tűzről és keverjük hozzá a lisztet.
2.
Ha kihűlt a massza, géppel dolgozzuk bele a cukrot, a sót és egyesével a tojásokat.
3.
Bő, forró olajba kanállal szaggassuk bele a tésztát. Sülés közben a kétszeresére dagad. Mindkét oldalát süssük aranybarnára, majd hempergessük meg porcukorral kevert kakaóporban. Frissen az igazi!

Gondolat:
Volt Óbudán egy Boszorkánykonyha nevű étterem. Sokat jártunk oda apuval. Ott szerepelt az étlapon a fenti édesség boszorkányos verziója. A boszorkánypirulát puncs-, vanília- és csokoládépudinggal tálalták. Ott mindig azt rendeltem.

11 megjegyzés:

  1. Ez nagyon guszta! Majd kipróbálok belőle egy fél adagot, hogy milyen lenne t.k. liszttel és nyírfacukorral.

    VálaszTörlés
  2. Én is fél adagot készítettem kettőnknek.
    Ha van kedved, számolj be, hogy sikerült a Te verziód!

    VálaszTörlés
  3. Ezt nem is ismertem, de nagyon tetszik! :) Meg fogom csinálni. Hasonló a tésztája a képviselőfánkéhoz, csak azt sütőben sütjük, ezt meg olajban. És azt is nagyon szeretem.

    VálaszTörlés
  4. Igen, nekem is a képviselő jutott eszembe. Szerintem ízleni fog! :)

    VálaszTörlés
  5. Amint elkészítem, beszámolok róla!

    Ha lesz egy kis időd, nézz be hozzám. :))

    VálaszTörlés
  6. Nézz be hozzám légyszi, vár egy díj! :)

    VálaszTörlés
  7. Ez nekem is nagyon tetszik! Nagyon finom lehet, mindenképpen ki kell próbálnom majd! :) Tényleg olyan képviselőfánkos a tésztája, és gondolom ettől könnyedebb is egy kicsit!

    VálaszTörlés
  8. Kíváncsian várom, hogy ízlett!

    VálaszTörlés