2010. június 14., hétfő

Nyári hangulat: Fehércsokis madártej

Minden évszaknak megvannak a maguk elengedhetetlen finomságai.
Ilyen az őszi, esős-borongós lehangoltságűző forró minestroneleves, az első téli hóesést köszöntő narancsos szelet, a tavasz frissességét ünneplő töltött karalábé és a nyári hőséget csillapító madártej.
Bevallom, én nem állok sorba többször üresre kanalazott tányérral e tejkrémes-desszertért, de engedve a madártej-rajongói családtagok nyomásnak készítettem. A klasszikus anyu-féle verziót fehércsokival bolondítottam, mert hát nem férek a bőrömbe: nem bírom a konvenciókat! Megérte, finom lett! ;)
Hozzávalók
5 friss, lehetőleg tanyasi tojás
1 liter tej
2 csomag vaníliás cukor
7 ek. kristálycukor
csipet só
1 tábla fehércsoki
mazsola, ízlés szerint

A mazsolát (úgy fél maréknyit használtam) megmostam és forró vízbe áztattam.
A tejet a vaníliás cukorral felforraltam.
Közben szétválasztottam a tojásokat, a fehérjét a sóval és 1 ek. cukorral kemény habbá vertem. A tojáshabból kanál segítségével a forró tejbe habgaluskákat, habfelhőket, habgombolyagokat szaggattam, pár percig főztem mindkét oldalát, majd a kész habokat lecsöpögtetve egy mély tálba szedtem.
A tojások sárgáját a maradék cukorral kikevertem. A forró tejből a tojássárgához mertem kb. 1-1,5 deciliternyit, aztán az egészet fokozatosan visszatöltöttem a tejbe. Kevergetni kell, nehogy összefusson. További öt percig főztem. Lehúztam a tűzről, és belekevertem a kockákra tört csokoládét. A mazsolát a tojáshabra szórtam, végül ráöntöttem a tejkeveréket.
Jéghidegre hűtve fogyasztottuk.

1 megjegyzés:

  1. De régóta készülök csinálni... Nagyon szeretjük mi is! Anyósom barackosan szokta készíteni - na majd akkor jövök én is vele! :)

    VálaszTörlés