2010. szeptember 17., péntek

Vacsora kettesben: Caesar saláta, ahogy én szeretem

Vannak ételek, melyeket titokzatosság övez. Senki sem tudja, hogy készült az eredeti, mindenki más receptet vall igazinak. Ilyen a cézár saláta is. Egyik verzió szerint a Las Vegas-i Caesar Palace konyhájáról kapta a nevét, másik szerint Caesar Cardini séf készítette először, ő volt a keresztapja is.
Az alapösszetevők is változatosak: lehet grillezett csirkemellel vagy szardellával, parmezánnal, sült baconnel.
Én először kék sajtos dresszinggel kóstoltam, azóta is így készítem.

Hozzávalók 2 személyre:
1 csirkemell vagy 3 filézett csirke felső comb
3 gerezd fokhagyma
1 kis fej jégsaláta
fél kígyóuborka
6-8 apró koktélparadicsom
5 ek. tejföl
2 ek. majonéz
1 ek. citromlé
1 ek. olívaolaj
egy dobozos kék sajt fele
1 ek. parmezán

friss petrezselyemolaj a sütéshez
só, bors, grill fűszerkeverék, rozmaring

1 szelet kenyér felkockázott kenyér

1.
A húst felkockázzuk, kevés olajon sóval, borssal, grillfűszerrel, rozmaringgal és a zúzott fokhagymával megpirítjuk.
2.
A salátát, az uborkát és a paradicsomot felaprítjuk és sózzuk, két tányérra osztjuk. Erre kerül a megsütött hús, a fűszeres olajával együtt.
3.
Összekeverjük az öntetet: a tejfölt, a majonézt, az olívaolajat és a lereszelt sajtokat. Sóval, borssal, citromlével ízesítjük, majd a salátára öntjük.
4.
A felkockázott kenyeret kevés olajon, grillfűszerrel megszórva, megpirítjuk. Ezt is szétosztjuk a tányérokon. Apróra vágott petrezselyemmel díszítjük.

4 megjegyzés:

  1. Én is, leginkább a csirkés verziót! :)

    VálaszTörlés
  2. Kék sajttal még nem ettem, ki fogom próbálni!:-)

    VálaszTörlés
  3. Ha szereted a kék sajtot, ízleni fog! Ha nem vagy nagy rajongó (mint én), akkor is! :))

    VálaszTörlés