2010. szeptember 14., kedd

Palacsinta-variációk 1.: Amerikai palacsinta

Palacsinta-függő vagyok. Jószerivel palacsintán nőttem fel. (Meg borsólevesen és sült krumplin.) Anyu palacsintasütő világbajnok: álomi vékony, hihetetlen ízletes palacsintákat süt - lányai, majd unokái kívánságára - ipari mennyiségben.
Felnőve, és a nagyvilágba kimerészkedve, kézenfekvő, hogy mindenfelé megkóstolom a helyi specialitásokat: ettem már leheletfinom franciát, édes kukoricakrémmel töltött thai-t, bumfordi, Mickey-egér formájú amerikait, óriási hollandot, tepsiben sült tejes pitét.
Az amerikai verzió legjobb receptjére Jamie Oliver szakácskönyvében bukkantam. Annyit változtattam, hogy én cukrot is adok a tésztához, mivel mi csak édes kiegészítőkkel: lekvárral, sziruppal, mogyorókrémmel, nyári melegben fagylalttal fogyasztjuk.

Hozzávalók:
3 tojás
120 g liszt
1,5 dl tej
1 ek. vaníliás cukor
1 késhegynyi sütőpor
csipet só
vaj

1.
A tojást szétválasztjuk és a fehérjéből a sóval kemény habot verünk.
2.
A tojás sárgáját, a liszttel, a sütőporral, a cukorral és a tejjel alaposan elkeverjük, majd óvatosan beleforgatjuk a habot.
3.
Azonnal nekilátunk a sütésnek, különben a hab összeesik. Felforrósított palacsintasütőben (szükség esetén halványan kiolajozzuk) 1,5 evőkanálnyi tésztát kör alakban elsimítunk és addig sütjük, amíg apró légbuborékok jelennek meg a felszínén. Ekkor megfordítjuk egy műanyag lapát segítségével és a másik oldalát fele ideig sütjük.
4.
A kész palacsintát tálra tesszük, tetejére egy kis vajkockát rakunk, így rétegezzük sorban a kisült tésztákat. Frissen, melegen finom!

Tippek és ötletek:
Szerintem a legfinomabb juharsziruppal meglocsolva, de ha az nincs otthon, helyettesíthetjük valami pikánsabb mézfajtával is, mondjuk erdeivel.
Karikázhatunk a tésztába érett banánt is. Amikor belemertük a tésztát a serpenyőbe, azonnal tegyük rá az előre vékonyan felvágott banánszeleteket. Ezzel együtt fordítsuk a palacsintát és süssük készre a másik oldalát is. Egyszerűen, akácmézzel meglocsolva az igazi.
Ha marad palacsintánk, egyesével folpackba csomagolva a fagyasztóba tehetjük. Egy kávé mellé mindig jól jöhet! Csak vegyük ki, és mikróban melegítsük fel (pár perc elegendő neki).

2 megjegyzés:

  1. A banános tök jó ötlet! Majd kipróbálom! Bár épp a hétvégén sütöttem vagy 50 db palacsintát. :)) Lehelletvékonyat. :)

    VálaszTörlés
  2. Az is finom! (Pláne, ha Kókuszos!) ;)
    Ebből szerintem nem lehet 50-et sütni. Összeesik a hab...

    VálaszTörlés