2010. november 15., hétfő

Sajtleves zöldfűszerekkel

Nem vagyok kimondottan leveses. A húslevest kizárólag akkor kívánom, ha beteg vagyok, és valami aranyló, gazdag, gyógyító energiára vágyom. Máskülönben a zöldség-, illetve krémlevesekért rajongok. Heti egyszer-kétszer. De akkor nagyon! Fanatikusan! Olyankor felmérem a készleteket, és répa, krumpli, brokkoli, hagyma - ami épp kéznél van, repül a fazékba.
Ma is magával ragadott a levesvágy, de mivel szombaton gombaleves volt, így ma zöldséges leves helyett inkább sajtos került az asztalra. (A fotó kedvéért árnyék-félholddal.)

Hozzávalók:
200 g jól olvadó, zsíros sajt vegyesen
(nekem gouda, füstölt, eidami volt itthon, ilyesmiből is lehet, igaz kissé darabosabb lesz, mert például a szárazabb füstölt nem olvad el teljesen)
2 ek. vaj
2 ek. liszt
1 liter húsleves (kockából is lehet)
2 ek. tejföl vagy kefir (utóbbival pikánsan savanykás)
só, bors
metélőhagyma, petrezselyem, zeller zöldje

1. Hevítsük fel a vajat, adjuk hozzá a lisztet és készítsük belőle világos rántást. Folyamatos kevergetés közben öntsük fel a húslevessel. Alaposan keverjük el, ne legyen csomós.
2. Forraljuk fel és főzzük öt percig.
3. Adjuk hozzá a durvára reszelt sajtokat, a tejfölt/kefirt. Ízesítsük sóval, borssal és a zöldfűszerekkel. Lassú tűzön, állandóan kevergetve addig főzzük, míg a sajt teljesen fel nem olvad.
4. Pirított kenyérkockákkal tálaljuk.

2 megjegyzés:

  1. Még sosem készítettem, valahogy a sajtleves kimaradt a konyhámból. Pedig szeretem, és leveses is vagyok, nagyon. Ez a tiedé jól hangzik. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon gyors leves, vacsorára is érdemes összedobni!

    VálaszTörlés