2010. november 8., hétfő

Rakott padlizsán - avagy a szépség belülről sugárzik

Nem, ez a fenti képen nem a rakott padlizsán! Csodás őszi falevelek, amin áttündököl az aranyló nap. A rakott padlizsán fotója iszonyatosan béna. Nem tudom, más hogy van vele, én nem tudok rakott dolgokat fényképezni. Szétcsúszik. Elveszti a formáját. Önálló életre kel, és rögtön a kamaszkori lázadással kezdi.
Gyakran készítek ilyesmit mert a lustaságomnak köszönhetően előbb a hűtőben és a kamrában nézek szét, mielőtt kapnám magamat és boltba mennék. Egymásra rakosgatni pedig sok mindent lehet... Na, de a végeredmény! Most is csak zárójelben mutatom:
( )
Azért érdemes megkóstolni, mert rendkívül finom!

Hozzávalók:
1 padlizsán
1 fej apróra vágott vöröshagyma
3-4 gerezd fokhagyma
125 g főtt rizs (lehet zacskós is vagy akár előző napi maradék)
egy marék fekete olajbogyó
fél doboz fetasajt (mondom, hogy a hűtőben talált dolgokból készítettem)
1 paradicsom
1 kis doboz főzőtejszín
egy marék reszelt sajt
só, bors, grillfűszer-keverék

1. A padlizsán két végét levágjuk, majd hosszában vékony csíkokra szeljük. Lesózzuk és egy negyed órán keresztül állni hagyjuk. 15 perc elteltével lemossuk és papírtörlővel megszárítjuk. Kevés olajban grillfűszerrel megszórva megsütjük a szeleteket.
2. A hagymát és a fokhagymát olajon megpároljuk, majd lehúzzuk a tűzről. Belekeverjük a rizst, a felkockázott feta sajtot, az apróra vágott olajbogyót és a paradicsomot. Alaposan elkeverjük, és kóstolás után sózzuk-borsozzuk. (A feta miatt a só el is hagyható!)
3. A rizst és a padlizsánt rétegezhetjük egy tálba, vagy akár a rizst bele is csavarhatjuk a padlizsánba. Ha lett volna itthon vékonyra szelt bacon, abba tekerem a rizses-padlizsántekercseket. De nem volt. Így a rétegelt ételt meglocsoltam tejszínnel, megszórtam reszelt sajttal és fél órára sütőbe tettem.

2 megjegyzés:

  1. Nyami! Jöhet. :)
    Rakott ételt csak másnap lehet szépen vágni, fotózni, mikor állt már egy éjszakát a hűtőben. Tapasztalat.
    Én is rakottast készítettem ma, volt maradék párolt rizsa. :))
    Család kedvencét csináltam. A tiédhez hasonlóan: a legjobb, ami egy rizszel történhet. :)

    VálaszTörlés
  2. De ki akar másnapig várni, mikor friss, illatos és meleg - még ha fotón nem is mutat a legjobban?!
    Úgy tűnik, ma ilyen rakott-nap van. Pontosan fogalmazva, a gasztroblogger-kalendárium szerint a mai napot a rakottas hatja át. ;)

    VálaszTörlés