2010. május 18., kedd

Sajtos-fokhagymás kenyér diós sajtkrémmel

Ezt a fogást kifejezetten NEM ajánlom Szussz-nak!
Szussz ezer éve a barátnőm. Jártunk együtt iskolába, néhány munkahelyre, pizzázni, kerti partikra, töltöttem náluk karácsonyt is - nagyon szeretem.
De van egy apró hibája. Gyanús, hogy némi transilvaniai vér csörgedez az ereiben. Néhány momentum, ami ezt alátámasztja:
1. van egy fekete kutyája
Na jó, Zulu nem az a "Sátán kutyája" fajta véreb, egyszerű labrador, mérhetetlen sok kedvességgel és idétlenséggel
2. szeret otthon sötétben lenni
Ez még talán nem baj, ugye? ...de!
3. gyűlöli a fokhagymát!!!
Hát igen. Ezen a ponton többen elgondolkoztak az állítás igazán.

Szóval nem ajánlom Szussznak, sem a vámpíroknak, de ajánlom mindenkinek, aki nem tud betelni a fokhagymával!

----------------------------------------------------------------------------------------------
Hozzávalók a kenyérhez:
1,25 dl tej
1 ek. cukor
1 kk. só
15 g vaj
15 g szárított élesztő
350 g liszt
2 fej fokhagyma
100 g sajt

A tejet, a cukrot és a sót összekevertem, és felmelegítve felolvasztottam benne a vajat.
Az élesztőt kevés cukorral egy fél pohár meleg vízben elkevertem, és 10 percre félretettem, míg az élesztő felfutott. Ez idő alatt a tejes-vajas keverék is langyosra hűlt.
Közben lereszeltem a fokhagymát és a sajtot.
A lisztet keverőtálba tettem, beleöntöttem az élesztőt, illetve a tejes-vajas keveréket, és rugalmas tésztává gyúrtam.
Lefedve, meleg helyen háromnegyed óra-óra leforgása alatt duplájára kelesztettem.
Kis dobozformába téve, előmelegített sütőben, 200°C-on, kb. 20 perc alatt készre-pirosra sütöttem.

Hozzávalók a sajtkrémhez:
125 g sós, krémes (feta-jellegű) sajt
1/2 pohár tejföl
1/2 marék dió
bors
petrezselyem
ha még bírjátok: egy gerezd zúzott fokhagyma

A sajtot villával összetörtem, hozzákevertem a tejfölt, a fűszereket, és a durvára vágott diót.
Ha nagyon sűrű, egy evőkanálnyi főzőtejszínnel krémesebbé tehető. Fél óra alatt hűtőben kellemesen összeérnek az ízek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése