2010. május 15., szombat

VKF 34. Édes bűnbeesés: baklava

AGAPÉ
egymás vagyunk
Hát ezzel a desszerttel alaposan bűnbe estünk. Mondhatnám, hogy egy tepsi két személyre, mert ha csak az ízekre és nem a józan eszünkre hallgatunk, egy ültő helyében elfogyott volna.
Bevallom, amíg meg nem kóstoltam a házi verziót, nem voltam igazi baklava-rajongó.De mivel én készítem, szabályozni tudom a krémességet és az édességet. Nálunk mindenki a sziruppal alaposan átitatott, de nem émelyítően édes süteményt kedveli.
Fűszeres, ragacsos, mézes, kellőképpen, de semmiképp sem émelyítően édes - egy aphrodite-i lakoma méltó záróakkordja.

Hozzávalók:
350 g darált dió-mogyoró-mandula vegyesen
2 tk. őrölt fahéj-kardamom-csillagánizs keverék
(Mézeskalács fűszerkeverék is jó)
450 g cukor
220 g vaj
2 csomag réteslap (400 g)
1/2 citrom reszelt héja
3 dl víz
2 ek. (akác) méz

A darált diókeveréket 1 tk. fűszerrel és 150 g cukorral összekevertem, a vajat megolvasztottam.
Egy tepsit kikentem vajjal, erre jön egy réteg rétestészta. Olvasztott vaj, réteslap, háromszor megismételve. Utána egy réteg dió. Vaj, réteslap, háromszor, ismét dió. A tetejére megint 4 rétegben vajas réteslap. A tepsi méretéhez igazodva, a közbülső rétegekben "patchwork-öztem" a réteslapokat, de arra ügyeltem, hogy a tetején és az alján viszonylag egyben legyen.
Így nyersen bevagdostam háromszög alakban a tésztát, és már mehetett is az előmelegített, 200°C-ra hevített sütőbe. Kb. fél óra alatt készre sült.
Közben elkészítettem a cukorszirupot a maradék alapanyagokból.
Kissé meghűtöttem, és a kész baklavára öntöttem.

A fogásban szereplő afrodizálú hatású összetevők:
- diófélék
- méz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése