2010. május 23., vasárnap

A tavasz eszenciája: karalábé-krémleves

Friss, idei zöldségekből készült krémlevesek olyanok, mint az elixírek (ahogy édesanyám megfogalmazta egyszer). Lehet karalábéból, karfiolból, brokkoliból, burgonyából - tele vannak vitaminokkal, ásványi anyagokkal és hihetetlen "tavasz-ízekkel"!

Hozzávalók kb. 5 tányérnyi leveshez
1 db karalábé
1 szál sárga és 1 szál fehér répa (idei)
2-3 szem krumpli
petrezselyem
só, bors, picike őrölt kömény
2 db zöldségleves-kocka
fél csésze tejszín
olaj

A felaprított zöldségeket kevés felforrósított olajon átforgattam, pár percig pirítottam, fűszereztem. Felöntöttem vízzel, ebbe dobtam a leveskockákat és a finomra vágott petrezselymet. A zöldségeket roppanósra főztem.
Kiszedtem a sárgarépa-karikákat és pár karalábé-hasábot, a többit botmixerrel pürésítettem. Nem kell bele sem habarás, sem más sűrítés, ezt a krumpliban lévő keményítő megteszi. Visszaöntöttem a zöldségeket, tejszínnel krémesítettem és újraforrás után még pár percig főztem.

4 megjegyzés:

  1. Hm! nagyon szeretem a karalábét! Különösen levesként! Nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi! Én is imádom, legfőképpen a zsenge, első karalábékat töltve!

    VálaszTörlés
  3. Imádom a kis képeket a kategóriáknál!:)
    Szuper ötlet!:)

    VálaszTörlés