2010. május 23., vasárnap

Joyfull reggeli, avagy multinacionális alligáció

Amerikai, a sült krumpli végett, német, a fehér grillkolbász kapcsán, magyar, mert végül is én készítettem, és japán, a Joyfull-nosztalgia miatt.

Japánban az étkezés - mind az éttermek, mind a bevásárlás - rettentő drága. Spórolásképpen fél bőröndnyi zacskós kajával készültünk. Vittünk "ínycsiklandó" instant leveseket, zacskós tésztákat, császármorzsa- és túrógombóc-porokat. Egyszer-egyszer, nagy ritkán, ha hajszál híján éhen hal az ember, akkor oké, no de két hétig minden ebédre-vacsorára?! Homestay-házigazdánk látva bőséges készleteinket, az első napi reggelit leszámítva nem pakolta tele a hűtőt uborkával, mandarinnal, snack-kolbásszal és karamellkrémmel töltött hot-dog kiflivel.
Sem az otthonról vitt, sem az ott kapottak kombinálása nem hozott jóllakató eredményt, pedig a friss levegő, a sok mozgás farkasétvágyat csinált.
Ekkor lépett közbe, a fiatal, fejlődő szervezetek és a magyar hőléballoncsapat megmentője, Tanaka-san. Elvitt minket a Joyfull-ba. Joyfull egy gyorsétterem Japánban, ahol az európai ízlés kielégítésére virsli-tükörtojás-pirítós kombinációval is készülnek reggelire. Mellette természetesen van az étlapon ráktempura, rizses egytálétel, misoleves és hibrid megoldásként "Jumbo Pepper Hamburger" (ejtsd: dzsambópepehambuga), ami tulajdonképpen vaslapon sütött és tálalt darált hús, zsemle és egyéb felesleges figyelemelterelő kiegészítők nélkül. Így az ember  kizárólag az isteni, szaftos marhahúsra tud koncentrálni.
Tehát a Joyfull gyomorfelkészítő átmenet a nyugati turistáknak, mielőtt fejest ugranak a távol-keleti nyerskosztok és szusik színes kavalkádjába...
Hozzávalók 1 adaghoz
2 szem krumpli
1 db virsli vagy (jelen esetben is) sütni való fehér grillkolbász
1 db tojás
1 db szeletelt kenyér
paradicsom, uborka, majonéz a díszítéshez
olaj

A krumplit meghámoztam, kis kockákra vágtam, és olajban kisütöttem. A kolbászt bevagdostam, és a krumpli mellett azt is készre sütöttem. Legvégén a tojást tükrösre sütöttem. Megpirított, háromszögletűre vágott kenyérrel, zöldségfélékkel tálaltam.
Valóban joyful (örömteli) egy ilyen reggelivel indított nap!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése