2010. május 21., péntek

Ma semmi sem az, aminek látszik 2.: Lusta rétes

Ahogy a tökfőzeléknek látszó kaporfőzelék sem tökfőzelék, úgy a lusta rétesnek hívott édesség sem rétes. Tulajdonképpen a szó klasszikus értelmében még süteménynek sem mondható. Csak egymásra szórt száraz és nedves alapanyagok, leöntve némi tejjel elkevert tojással.
De az íze fantasztikus!
Nálunk óriási népszerűségnek örvend, egyrészt az előállító szemszögéből nézve, mivel
a) pillanatok alatt kész van
másrészt a fogyasztók oldaláról, mivel
b) nagyon finom.
Ráadásul ez egy olyan desszert, amit gyerekekkel közösen is készíthetünk. Apróséfem szinte már önállóan műveli. Az állaga inkább a rizskochra, semmint rétesre hasonlít, de sebaj, nálunk az eredeti sütemény is vastag töltelékkel, jó szaftosan kedvenc. Próbáltam cseresznyével is, de nekünk inkább a savanykás ízű meggyes jött be. Finom lehet továbbá barackkal, ananásszal, erdei gyümölccsel, így is ki fogom próbálni!
Duende oldalán kapros-túrós és tökös-mákos verzió is megtalálható.
Hozzávalók egy tepsihez
200 g liszt
160 g cukor
100 g vaj
1/2 cs. sütőpor
500 g túró
3 cs. vaníliás cukor
2 tojás
2,5 dl tej
egy zacskó fagyasztott meggy (vagy befőtt)
 
A lisztet a cukorral és a sütőporral összekevertem. A vaj felével vastagon kikentem a tepsit, rászórtam a fele lisztes keveréket. Erre jött egy réteg túró - szintén a fele - rá a meggy, rá a maradék túró. Én még 1-2 extra evőkanál cukorral is megszórtam a túrót, mert hát édesen szép az élet!
A maradék 50 g vajat megolvasztottam, és eloszlattam a túró tetején. A tejet, a tojásokat és a vaníliás cukrot kikevertem, és ezt is szétöntöttem a tepsiben.
Előmelegített sütőben 180°C-on, fél óra alatt készre sütöttem.

2 megjegyzés:

  1. :)) Az egyik kedvenc sütim, imádom hogy gyorsan és egyszerűen megvan és még isteni finom is! :)

    VálaszTörlés
  2. Képzeld, estére összesen három kis szelet maradt... Törhetem a fejem új sütin a hétvégére! ;)

    VálaszTörlés