2010. december 12., vasárnap

Már megint krumpli!

A minap Nigella műsorában láttam ezt az egyszerű, de annál finomabb fogást. Legtökéletesebb egy kandalló/cserépkályha által fűtött szobában, hóesést csodálva elfogyasztani. Most kandalló/cserépkályha és hóesés híján ebédeltem ezt, de azért így is ízlett...

Hozzávalók egy főre, mert most csak magamnak készítettem:
2 közepes krumpli
2 gerezd fokhagyma
10 dkg reszelt sajt, plusz egy maréknyi a tetejére
fél pohár tejföl a kisebbikből
kevés olívaolaj
só, bors
petrezselyem, kakukkfű vagy egyéb zöldfűszerek ízlés szerint

1. A krumplikat alaposan mossuk meg és héjastul egy jó negyven percre tegyük a sütőbe (220°C).
2. A megsült burgonyákat még forrón vágjuk félbe és egy kanállal kaparjuk ki a belsejüket úgy, hogy a héjuk egyben maradjon. Krumplinyomóval törjük össze, ízesítsük a fűszerekkel, az apróra vágott fokhagymával, az olajjal, a sajttal és a tejföllel. Gazdagíthatjuk ropogósra sült bacon-nel, sonkával, pirított gombával is.
3. A keveréket töltsük vissza a héj-csónakokba, szórjuk meg a tetejét reszelt sajttal és tegyük vissza a sütőbe annyi időre, míg a sajt megolvad.

6 megjegyzés:

  1. Fíínom, nekem minden nap jöhet a krumpli... :)

    VálaszTörlés
  2. Nálam is alapvető élelmiszer a bármilyen formában megsütött krumpli... ;)

    VálaszTörlés
  3. A maga nemes egyszerűségében... ;)

    VálaszTörlés
  4. Annyira nem tudom miért maradt ki ez a blogod az életemből, pedig jártam már itt. Tök jó dolgokat mutatsz! :)
    Töltött krumpli mindig és mindenképp. :)

    VálaszTörlés
  5. Örülök, hogy újra eljöttél! Gyere gyakrabban, várlak szeretettel! :)

    VálaszTörlés