2012. szeptember 6., csütörtök

Ragacsos rizspuding

Néhány napon keresztül igazi hős voltam: nem ittam kávét! Aki ismer, tudja, hogy ez nálam valódi csoda. Két nap masszív fejfájás jelezte, hogy jó döntést hoztam, mert a kávé nálam már bizony komoly függőség. Harmadik napra kiürültek a koffeint követelő hormonok vagy mifenék a szervezetemből, így már másra is tudtam használni a fejemet azon kívül, hogy hideg vizes borogatást tartottam rajta. Például gondolkozásra. Ekkor fedeztem fel a kibontott tej és a romlandóság közötti összefüggést. És mivel az én listámon az ételpazarlás igen komoly vétség, kénytelen voltam valamit kezdeni vele… Így készült egy újabb tejberizs-variáció.

Hozzávalók:
90 g rövid szemű rizs
375 ml tej
225 ml víz
30 g vaj
90 g vaníliás cukor
fél citrom reszelt héja
csipet őrölt fahéj
csipet só

A rizst, a vizet és a sót tegyük egy lábasba, forraljuk fel, majd kis lángon főzzük 4-5 percig, míg a rizs magába szívja a vizet.
Melegítsük meg a tejet, majd a vajjal, a cukorral, a citromhéjjal és a fahéjjal együtt keverjük a rizshez.
Fedő nélkül, időnkén megkavarva főzzük 40 percig, míg sűrű, krémes masszát nem kapunk.
A rizst kivajazott formába kanalazzuk, kihűtjük, majd további egy órára hűtőszekrénybe tesszük. Használhatunk kisebb pudingformákat vagy kisebb dobozformát.
Készíthetünk hozzá szilvából és zselatinból bevonatot, de szórhatunk a tetejére cukrot és grillsütőben karamellizálhatjuk.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik a recept! :)
    Ja, és a bevezető is! :)) Szintén reggeli koffeinfüggő vagyok.. :))

    VálaszTörlés