2012. szeptember 28., péntek

Sült paprikás csirke

Ennek az ételnek semmi köze a magyaros paprikás csirkéhez. Tulajdonképpen semmi más recepthez sincs köze, csak ahhoz a tényhez, hogy a garázsban állomásozó rengeteg paprika felhasználásra kívánkozott.
Meg ahhoz, hogy Zsuzsi reklamált, hogy mostanában csak édességeket teszek fel ide.
Szóval eleget téve a paprika és Zsuzsi hívó szavának, ebédet készítettem. A paprika ízét igyekeztem tisztán megőrizni, csupáncsak kihangsúlyozni, ezért csínján bántam a fűszerekkel.

Hozzávalók:
egy kis csirkemell
1 kis pohár joghurt
3-4 színes paprika, lehet benne csípős is

bors
currys fűszerkeverék
chilipor
chiliolaj
citromlé
petrezselyem
olaj

A csirkemellet vékony szeletekre vágjuk, sóval, borssal bedörzsöljük.
A joghurtot, egy nagy evőkanál kivételével, összekeverjük a currys fűszerkeverékkel, ízesítjük sóval, borssal, ízlés szerint chiliporral.
A csirkét beleforgatjuk ebben a keverékbe és minimum egy órát pácoljuk benne. Az sem baj, ha egy egész éjszakát tölt el így a hús.
A paprikát a gáztűzhelyen feketére sütjük, majd forrón 10 percre fóliával lefedjük. Így könnyen lehúzhatjuk a héját. Kimagozzuk és apró kockákra vágjuk. Minél többféle paprikát használunk - sárgát, pirosat, narancssárgát, zöldet - annál színesebb lesz az étel.
Serpenyőben kevés olajon puhára sütjük, sóval, citromlével és apróra vágott petrezselyemmel ízesítjük. Ha nem használtunk erős paprikát vagy chilit, chiliolajjal tehetjük pikánsabbá. Végül hozzákeverjük a maradék joghurtot.
Kiszedjük a serpenyőből a paprikát és félretesszük. Öntünk a serpenyőbe még egy kevés olajat, majd aranyos pirosra sütjük benne a joghurtos csirkemelleket.
Párolt rizzsel vagy friss salátával kínáljuk.

4 megjegyzés:

  1. Isteniség! :)

    Ajánlanék valamit kipróbálásra. Nálunk zalában a sült paprika menőbb, mint a lecsó. Sokkal többen készítik és többször, pedig lecsót is sokat eszünk. Én is jobban szeretem most már, mint a lecsót. Szóval jó ötletet adtál hétvégére, épp ma vettem csodás kerti színes paprikákat.
    (http://szellemafazekban.blogspot.hu/2008/11/slt-paprika.html)

    VálaszTörlés
  2. Kóstoltam már, és én is inkább a sült paprikára szavazok a lecsó ellenében.

    VálaszTörlés
  3. Ez tényleg nem a magyaros paprikás csirke. Fűszerezése (curry, chili)miatt bennem indiai emlékeket ébreszt. Ha még egy tandoori kemencéd is lett volna!!! Viccen kívűl, szuper kaját készítettél. Gratulálok.

    VálaszTörlés