2013. december 10., kedd

Édes narancslekvár pikáns felhanggal

Kérem, aki ilyen narancslekvárt kap tőlem karácsonyra, az tegyen úgy, mintha nem látta volna ezt a bejegyzést! Köszönöm! :)

Szóval, elkészült a narancslekvár - tündérkijájlány nyelven szólva najancslepkár.
Két dolgot állapítok meg minden egyes lekvárfőzés alkalmával:
1. soha többet, mert még a plafon is ragad a gyümölcstől
2. legközelebb is, mert ez isteni lett!!

A két megállapítás paradoxonnak tűnik, de nem az. A konyhatakarítástól a kóstolásig megváltozik az ember viszonyulása a lekvárhoz.

Hozzávalók:
kb. 3,5 kg narancs
kb. 750 g cukor
egy rúd vanília
1 csomag 2:1 zselésítő

A narancsokat alaposan megmostam (forró víz, tiszta dörzsi szivacs), majd zöldséghámozóval vékonyan lehámoztam a héját.
A fehér hártyát levagdostam a gyümölcshúsról, azt felkockáztam, lecukroztam,  hozzákevertem a narancshéjat, a vaníliarudat, és úgy másfél órán keresztül kis lángon, gyakran megkeverve főztem.
Kiszedtem a vaníliát, botmixerrel összetörtem a lekvárt, hozzáadtam a zselésítőt, és újabb kevergetős 10 perc főzés következett.
Kimosott, kiszárított üvegekbe töltöttem, forrón fejre állítottam őket.
Hat darab sorszámozott példány lett belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése