2011. március 25., péntek

Ratatouille, avagy lecsó francia módra

Eszméletlen szép idő van. Végre! Épp ezért ma amolyan igazi nyáridéző ételt készítettem.

Hozzávalók:
1 db cukkini
1 db padlizsán
1 db sárga kaliforniai paprika (lehet piros vagy zöld is, de ettől lesz igazán színes az étel)
1 db paradicsom
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1,5 ek. ketchup vagy paradicsompüré (az eredeti receptbe az előbbi kellene, de valahogy mindig elfelejtek venni. A ketchup is éppolyan jó volt bele, csak kicsit intenzívebb borsozást kívánt.)
só, frissen őrölt fekete bors
rozmaring és kakukkfő
olívaolaj

1. A vöröshagymát hajszálvékony félkarikákra vágjuk, a fokhagymát felaprítjuk, a cukkinit, a padlizsánt és a paradicsomot is a lehető legvékonyabban szeleteljük.
2. Kevés olajon megpároljuk a hagymát, erre jön a fokhagyma, végül a paradicsom kivételével a többi zöldség. Ízlés szerint fűszerezzük.
3. 10 percig nagy lángon átsütjük, majd újabb 10 percre kis lángon fedő alatt pároljuk. Hozzáadjuk a paradicsomot és a ketchupot, újabb 4-5 percig főzzük.
4. Tálalhatjuk friss, ropogós kenyérrel, vagy fogyaszthatjuk köretnek is, mint ahogy a képen látszik én is natúr halfiléhez ettem.

Végül egy klasszikus Ratatouille:


9 megjegyzés:

  1. Érdekes kombináció. Ha van kedved, nézd meg az enyémet:
    http://eshobbychef.blogspot.com/2011/02/ratatouille-provencale.html

    VálaszTörlés
  2. No majd nyár végén megcsinálom én is. Még sosem készítettem eredeti ratatouille-t.

    VálaszTörlés
  3. Hobbychef, megnéztem, köszi. Én kevesebb alkotót használtam, mint Te. Nem is volt itthon több... ;)

    Duende, szeretni fogod! :))

    VálaszTörlés
  4. Hogy lehetséges, hogy még nem találtam rá erre a csodás blogra?

    VálaszTörlés
  5. Szia Foodafok! Mégiscsak rátaláltál...! ;) Szeretettel köszöntelek!

    VálaszTörlés
  6. Kedves Padparadsa!
    Kérlek nézz be hozzám, 3 dologgal is szeretnélek Téged megajándékozni:
    http://ildinyo.blogspot.com/2011/04/olelest-dijat-es-meg-jo-szot-is-kaptam.html
    :)

    VálaszTörlés
  7. I am a person considered offensive to society, nineteenth century tell a thousand views, I visited your blog and I love, a hug from Reus Catalonia and many thanks for visiting my blog, you are a very brave person.

    VálaszTörlés