2010. július 10., szombat

Egy újszerű klasszikus: Csillagtök-főzelék

Amikor a hűtőben csak egy patisszon lapul, miközben tökfőzelék után sóvárgunk...

Hozzávalók
1 csillagtök
1 nagy fej vöröshagyma
1 csokor kapor
fél paprika
fél paradicsom
1 kis doboz tejföl
1,5 ek. liszt
só, bors, cukor, pár csepp citromlé
kevés olaj

(Anyu-féle verzió) A patisszont meghámoztam, kikapartam a magokat és nagy lyukú reszelőn legyalultam. Alaposan lesóztam, szűrőbe tettem és hagytam lecsöpögni. A levét felfogtam egy tálba.
A hagymát vékony félkarikákra vágtam, és a paprikával, paradicsommal kevés olajon megdinszteltem. Hozzáadtam a kinyomkodott tököt és a felaprított kaprot. Pár csepp citromlevet csepegtettem hozzá, ettől nem esik szét és friss, üde, savanykás ízt kap.
Kis lángon néhány perc alatt puhára pároltam.
A tök sós levéhez habverővel hozzákevertem a tejfölt és a lisztet, kevés meleg vízzel hígítottam. Hozzáadtam a megpuhult patisszonhoz, fűszereztem, és öt perc alatt készre főztem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése