2010. július 9., péntek

Nem csak vegáknak: Csillagtökös zöldségfasírt


Nagyon kelendő volt a gyerkőcök körében a vegaboltban kapható fasírtpor. Én semmilyen előregyártott por-ételnek nem vagyok a híve, bár néha becsusszan egy-egy dinótésztás zacskós leves... De ha tehetem, inkább magam készítem a levest is, a szószokat is, a vega-fasírtot is.
Tavaly nyáron próbáltuk először ezzel a recepttel, azóta újra és újra terítékre kerül, amikor csak szezonja van a tökféléknek.
Az eredeti recept patisszonból van, de kóstoltuk cukkiniből, tökből, burgonyából és darált gombából is. Ez a házasítás úgy született, hogy a hűtőben lapuló csillagtök még csak bébi méretű volt, kevés négy embernek...

Hozzávalók
1 db kb. 50 dkg-os patisszon vagy 1 kisebb patisszon és 1 cukkini vegyesen
2 db tojás
1 szelet kenyér
1 kis fej vöröshagyma, szintén apróra vágva
1 gerezd aprított fokhagyma
apróra vágott petrezselyemzöld
őrölt kömény, só és bors ízlés szerint
zsemlemorzsa
olaj a sütéshez

A tökféléket meghámoztam, a patisszonból kikapartam a magokat, a cukkini elég zsenge volt, egészben ment bele. Nagy lyukú reszelőn lereszeltem, lesóztam szűrőbe tettem és hagytam pihenni egy jó húsz percet.
A sótól eresztett levet alaposan kinyomkodtam a zöldséghúsból, és a zsemlemorzsa kivételével 
hozzákevertem az alapanyagokat.
Zsemlemorzsából annyit adtam hozzá, hogy formálható állagú legyen, de semmiképp sem túl kemény.
Kisebb, lapos fasírtokat formáztam belőle, és forró olajban kisütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése