2010. július 26., hétfő

Esküvői ajándék: Csokoládés csodatorta

A recept a "Torták, sütemények, csemegék" könyvből való, '95-ben csináltam meg először egy születésnapi partira, most másodszor, tizenöt év elteltével - esküvőre.
Pedig nem túl bonyolult, elegáns és fantasztikusan finom!

Hozzávalók egy 23 cm-es tortaformához:
350 g étcsokoládé
220 g vaj
6 dl víz
3 tojás
400 g finomliszt
400 g kristálycukor
1,5 kk. sütőpor
csipet só

Gőz fölött felolvasztjuk a csokoládét, a vajat és fokozatosan hozzákeverjük a vizet. Sima masszává keverjük, majd levesszük a tűzről és hűlni hagyjuk.
Közben a tojásokat a sóval, a cukorral kézi habverővel felverjük , hozzáadjuk a csokoládés keveréket végül a sütőporral elkevert lisztet.
A masszát kivajazott tortaformába öntjük, 170°C-ra előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük. (Kb. 45 perc). A tortát a formában hagyjuk hűlni.

Hozzávalók a csokoládékrémhez:
120 g étcsokoládé
300 g porcukor
100 g vaj
4 ek. tejszín

Gőz fölött felolvasztjuk a csokoládét. Kissé hűlni hagyjuk. Gépi habverővel hozzákeverjük a cukrot, a vajat és a tejszínnel simára keverjük.

A torta összeállítása:
A tortalapot három részre vágjuk, két réteget megkenünk csokoládékrémmel. Ha kevésbé tömény csokoládétortára vágyunk, tehetünk meggyet a krémre. A tortalapokat egymásra helyezzük, és tortabevonóval (én Dr. Oetker éttortabevonót használtam) egyenletesen beborítjuk. A tortát tálra tesszük és a maradék csokoládékrémmel körbedíszítjük. A tetejére sajtvágóval vágtam csokoládéforgácsot.
Egy szál élő, kis fejű rózsával díszítettem.

3 megjegyzés: