2012. június 19., kedd

Olajban sült feta

A recept Duendétől vándorolt át az én konyhámba. Ez amolyan "válságrecept", ha az ember - jelen esetben egyes szám első személyű én - lusta vásárolni, szorítja a leadási határidő, miközben épp éhen halni készül... Egyébként ez annyira zseniálisan finom étel, hogy nem csak szorult helyzetekben lehetne alkalmazni, nekem valahogy mégis mindig így hozza az élet, hogy a kétségbeesett spájz- és hűtőrámolás eredményeképpen kerül az asztalra. (Tavalyról frissített recept.)

Hozzávalók:
1 csomag feta vagy krémfehér sajt
2 szem paradicsom
3 darab paprika
5-6 gerezd fokhagyma
olívaolaj
friss petrezselyem
só, bors, kakukkfű

A fetát félbe vágjuk és egy tűzálló tál aljába fektetjük. Erre jöhet a felkockázott paradicsom, a felaprított paprika és a fokhagyma. Kevés sóval, borssal, zöldfűszerekkel ízesítjük, majd bőségesen meglocsoljuk olajjal.
Először alufóliával lefedve, végül anélkül sütőben készre sütjük.
Friss kenyérrel, kenyérlángossal az igazi, amit a fűszeres olajba mártogathatunk.
Ráadásképpen egy pohár hideg rosét is szíves örömest elvisel.

3 megjegyzés:

  1. :)) Épp ma vettem egy fetát, és épp megállapítottam: ez lesz belőle. :) A csütörtöki tarokkparti most nálunk lesz, arra gondoltam, meg sütök mellé jó kis kenyeret oszt lehet tunkolni! :)

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok a Versatile Blogger kis, zöld címkédhez. :)

    Különben meg ne nevezz már egy ilyen finomságot válságkajának! :D

    VálaszTörlés
  3. Duende, én holnap újra megismétlem. Imádom!!

    PO, köszönöm! Egyébként válságkaja szinte minden ebédem, mert így néz ki a főzés, "éhes vagyok" - felkiáltással feltépem a hűtőajtót, és ebben az éhhalál közeli "válsághelyzetben" azt főzöm, amit találok. :)

    VálaszTörlés