2013. szeptember 3., kedd

Kapros-tejfölös burgonyacsónak rukkolás babsalátával

A minap minestronét főztem, és kimaradt fél konzervnyi fehér bab. Sajnáltam volna kidobni, inkább receptbe foglaltam. Egyszemélyes, vegetáriánus gyorsvacsora lett belőle.

Hozzávalók a burgonyacsónakhoz:
3 közepes burgonya
2 evőkanál tejföl
só, bors
kapor
egy kevés fokhagymaolaj
reszelt sajt a tetejére

A burgonyákat meghámoztam, félbe vágtam és sós vízben majdnem puhára főztem.
A sütőt 200 fokra előmelegítettem.
A tejfölt sóval, borssal, kaporral és az olajjal alaposan összekevertem.
A félbevágott burgonyák domború felét óvatosan bevagdostam, olajozott tepsibe fektettem őket, megkentem a fűszeres tejföllel, majd aranyszínűre sütöttem.
Megszórtam reszelt sajttal, amit már csak ráolvasztottam a tetejére.

Hozzávalók a salátához:
konzerv fehér bab
rukkola
paradicsom
lilahagyma
egy kávékanál mustár
balzsamecet
olaj
só, bors

A mustárt kikevertem a balzsamecettel, az olajjal, sóval-borssal ízesítettem. A salátaöntetben megforgattam a rukkolát, a felkockázott paradicsomot, a hajszálvékonyra szelt lilahagymát és a lecsepegtetett babot. Fél órát hagytam őket, hogy az ízek összeérjenek.

A vacsorát egy pohárnyi 2012-es, Szászi-féle Szentgyörgy-hegyi Olaszrizlinggel öblítettem le.
hűtőszekrényem legújabb őrzői ♥

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése