2011. december 24., szombat

Pihe-puha mézes puszedli

Duende receptjét vettem kölcsön, majd jól meg is tartottam: örökbe. Nem lelkesedem túlságosan a mézes puszedlikért, de ez valami fenséges! Levegős a tésztája, egyszerű az elkészítése, pihe és puha és mézesen ragacsos.

Hozzávalók:
170 g méz (én sima virágmézet használtam, annak igazi intenzív méz-íze van)
330 g liszt
2 tojás
2 evőkanál víz
2 evőkanál olaj
1 teáskanál szódabikarbóna
1 evőkanál mézes fűszerkeverék
csipet só
2-3 teáskanál narancslé
150 g porcukor

A tojásokat a csipet sóval kézi habverővel jó habosra felverjük.
Hozzáadjuk a mézet, a vizet és az olajat, alaposan összedolgozzuk.
A lisztet, a szódabikarbónát és a fűszert összevegyítjük és a masszához forgatjuk. Lágy masszát kapunk.
Lefedve hűtőben egy órát pihentetjük.
A sütőt 180°C-ra előmelegítjük.
Sütőpapírral bélelt tepsibe két kanál segítségével kis halmokat rakunk, viszonylag messze egymástól, mert a mézes puszedli elég helyigényes.
10-12 perc alatt készre sütjük.
Ha kihűlt, a narancslevet és a porcukrot összekeverjük és ezzel vonjuk be a pusszancsokat.

2 megjegyzés:

  1. :) A narancslé zseniális ötlet, legközelebb a víz helyett narancslevet teszek bele! :)

    VálaszTörlés
  2. Karácsonykor én szinte mindenbe teszek narancslevet... A piskótát is azzal készítem víz helyett. :))

    VálaszTörlés