2010. október 3., vasárnap

Amszterdamban járva: Belga sült krumpli

Ha Amszterdamban jársz hajókázz egyet a csatornákon, látogasd meg valamelyik gyémántcsiszoló-műhelyt, csodáld meg a virágpiacot és feltétlenül egyél belga sült krumplit!
Hogy miért épp belgát és nem hollandot? Mert az a sütési mód a szomszédos Benelux-államból ered. A titka a kétszeri sütés, attól lesz olyan ropogós. Meg a finom öntetektől. Van hagyományos ketchup és majonéz, de emellett még vagy harminc másféle szósz.

Egy kis krumpli a séta mellé:
A megtisztított,  vékony hasábra vágott burgonyát kis adagokban süssük halvány sárgára. Szedjük ki, hűtsük meg. Miután meghűlt, forrósítsuk fel az olajat és újabb kis adagokban süssük aranysárgára. Utólag sózzuk, ha szeretjük frissen őrölt borskeverékkel is megszórhatjuk.
A fokhagymás majonéz:
Keverjük össze 3 ek. tejfölt 2 ek. majonézt, 3 gerezd fokhagymát és egy csipet őrölt fehér borsot.
A paprikamártás:
Egy fej apróra vágott vöröshagymát és egy fél picire kockázott pritaminpaprikát sóval, borssal, bazsalikommal és kakukkfűvel dinszteljünk össze. Mehet hozzá egy kávéskanálnyi csípős paprikakrém és egy apró kockára vágott paradicsom. Főzzük úgy 15 percig, majd turmixgéppel pürésítsük.

Amszterdami sétákon kívül a hűvös őszi-téli esték isteni tévé előtti vacsorája is!

Egy kis séta a krumpli mellé:
Ezt a bejegyzést szeretettel ajánlom AnitKának, mert neki köszönhetem a belga sült krumpli-kóstolót és az amszterdami élményeket illetve apunak, aki meglehetősen sült krumpli-függő volt! ♥

4 megjegyzés:

  1. Jé... én mindig így sütöm! Mert így lesz isteni finom és igazánigazán ropogós! Éljenek a belgák (Hercule Poirot üdvözletét küldi)

    VálaszTörlés
  2. Nekem is ez az egyik kedvenc sült krumpli fajtám... Pedig jó párat kipróbáltam már. ;)

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon finom lehet! Másik Felem, ha sült krumplit eszünk, mindig kiválogatja nekem a ropogósabb darabokat, mert imádom. :D Ezt ki fogom próbálni én is! Azt hiszem kedvenc lesz! :)

    VálaszTörlés
  4. Ismerős, nálunk a tepsis krumplinál megy a "ropogós-vadászat". És szerintem az egyik legönzetlenebb dolog a világon a legfinomabb falatok átengedése! :)

    VálaszTörlés