2011. július 28., csütörtök

Marcipános-kandírozott narancshéjas muffin

Régóta keresem a számomra tökéletes muffint. Nem vagyok / voltam nagy rajongója, mert a legtöbb, amit kóstoltam, vagy csináltam túl szárazra sikeredett. De tegnap Duendénél rábukkantam "A" RECEPTRE. Az alap adott volt, a többit az itthon fellelhető hozzávalókból variáltam, de az ízesítés lehetősége végtelen...

Hozzávalók 24 darabhoz:
2 bögre liszt
1,5 bögre tej
150 g vaj
2 tojás
csipet só
10 evőkanál cukor
1 evőkanál vaníliás cukor
1/2 csomag sütőpor
2 evőkanál kandírozott citrushéj
75 g marcipánmassza

1. Olvasszuk meg a vajat, és ecsettel kenjük ki a muffinpapírokat. Melegítsük elő a sütőt 180°C-ra.
2. A maradék vajhoz adjuk hozzá a kétféle cukrot, a sót és keverjük habosra. Jöhetnek hozzá a tojások, a tej, végül a sütőporral elkevert liszt. Legutoljára az apró kockára vágott marcipán és a kandírozott gyümölcs.
3. Óvatosan öntsük a formákba a masszát és süssük aranysárgára. Tűpróbával ellenőrizzük.

3 megjegyzés:

  1. Óóó, örülök, hogy megtaláltad. :) És milyen jó, ezer éve nem sütöttem muffint.... Asszem ma bekeverek én is egy adagot! :)

    VálaszTörlés
  2. Ugye milyen tuti receptek vannak a Szellem a fazékban blogon? :D :D

    VálaszTörlés