2013. január 1., kedd

Hirtelen felindulásból elkövetett újévi malackodás

A hirtelen felindulásból elkövetett sütés hátránya, hogy átgondolatlanul, felkészületlenül, sőt, a megfelelő alapanyagok nélkül lát neki az ember a kivitelezésnek. Így pedig rögtönözni kényszerül.
Ezért én most Sherlock Holmes-i leleményességgel alkottam újévi malac-sütiket, még a drágakőcsipeszemet is bevetettem. Bár unokaöcsém szerint kár volt, mert akárhogy is igyekeztem, "nyomi" malackák sikeredtek... (Remélem, nem kritikusnak készül a gyerek.)

Karácsony táján krimi lázban égek (talán az áhítat ellensúlyozása végett), így Agatha Christie egy rigmus erejéig megihletett:

Tizenkét kicsi szerencsemalac

Tizenkét kicsi szerencsemalac újév napján született,
egyiket Peti falta be, így maradt tizenegy.

Tizenegy kicsi szerencsemalac vidám rózsaszín,
marcipánba harapott Gábor, s maradt már csak tíz.

Tíz kicsi szerencsemalac a családi kedvenc,
Hajni szeretett egyet, és megmarad kilenc.

Kilenc kicsi szerencsemalac lencse után jó,
anyu választ egyet, így nem marad csak nyolc.

Nyolc kicsi szerencsemalac nem igényelt varázsigét,
egyet én eszem meg, így maradt már csak hét.

Hét kicsi szerencsemalac sorsa ingatag,
egy Ádámhoz került, nem maradt csak hat.

Hat kicsi szerencsemalac szomszédolni jött,
Pali félretett egyet, és így maradt meg öt.

Öt kicsi szerencsemalac, szájában lóherék,
egy után Kati nyúl, s nem maradt csak négy.

Négy kicsi szerencsemalac gazdáit várom,
Eni lett az egyik, s maradt már csak három.

Három kicsi szerencsemalac mázlit hozni jő’,
egyet Ádám kap ki, s megmaradt kettő.

Két kicsi szerencsemalac végzete után megy,
Dórinak is jut egy, és fennmaradt még egy.

Egy kicsi szerencsemalac vígan integet,
András kapja az utolsót, már többen nincsenek...

a nyomozati tetthely
Hozzávalók:
12 darab tetszőleges muffin
(bármivel ízesíthetjük, én kakaóport, fehércsoki-forgácsot, csokoládépasztillát, cukrozott narancshéjat kevertem a tésztába)
az egyik muffinba még sütés előtt elrejtettem egy szerencsehozó pénzérmét
sárgabaracklekvár
rózsaszínű marcipánmassza
csokoládéforgács
zöld cukorlevelek

A rózsaszín marcipánmasszát fehérből és egy kevésnyi vörösből állítottam elő. Tizenkét adagra osztottam, majd két sütőpapír között vékonyra nyújtottam.
A muffinokat ecsettel megkentem lekvárral, és beborítottam a marcipánnal.
A malacok orra marcipánnal burkolt csokoládépasztilla, szemük  étcsoki forgács.
A négylevelű lóherék a karácsonyi díszítőcukorból kiválogatott mini zöld fenyőfák.

A malacok minden fogyasztójuknak egész évre szerencsét hoznak, de a pénzt rejtő malac kiválasztása extra mázlit jelent. A felfedezője pedig... na, vajon ki lehet?

2 megjegyzés: