2011. december 8., csütörtök

Hallal töltött krumpli

Tegnap megvettem a karácsonyi halat. Előkészítettem, lefagyasztottam, de a lehulló darabokért kár lett volna, inkább ebédet faragtam belőle. Nigella töltött burgonyáját gondoltam újra. Majd' egy éve készítettem először, úgy látszik, ennek most van a szezonja!
Az ünnepi vacsora maradékainak felhasználására is jó ötlet. Két főre lesz ebéd ekkora adagból.

120 g fehér húsú halat (pl. afrikai harcsa) evőkanálnyi vajban, sóval, borssal, petrezselyemmel, kaporral és citromlével fűszerezve megsütünk, kihűtjük és felaprítjuk. Ha kész sült halból dolgozunk, akkor csak kockázzuk.
Közben 3 db közepes krumplit alaposan megmosunk és héjastól sütőben nagy fokozaton, 40-45 perc alatt puhára sütünk.
A burgonyát forrón félbe vágjuk, egy mélyebb edénybe kanalazzuk a belsejét és burgonyanyomóval összetörjük. 1 gerezd fokhagymával, kevés vajjal, 3-4 evőkanál tejföllel, kaporral, sóval-borssal ízesítjük. Végül hozzákeverjük a halat. Ezt a masszát visszatöltjük a burgonya héjába, megszórjuk reszelt parmezán sajttal és a sütőben összehangoljuk a burgonyát a töltelékével.
Friss zöld salátával az igazi! Nem volt. Így is elfogyott...

2 megjegyzés: