2012. február 27., hétfő

Vöröslencse finomfőzelék

Sosem értettem mitől finom a finomfőzelék: én nem szeretem. Azt sem értem, hogy honnan kapta a nevét: de talán onnan, hogy sokféle finomságot ötvöz.
Az én finomfőzelékem alapja a vöröslencse, amit sárgarépa és burgonya finomít. Így már szeretem!

Hozzávalók:
200 g vöröslencse
1 nagyobb vagy két kisebb sárgarépa
ugyanennyi burgonya
1 fej vöröshagyma
1-2 gerezd fokhagyma
1 evőkanál liszt
2-3 evőkanál joghurt
só, bors
1 teáskanál mustár
babérlevél
petrezselyem zöldje
chili, curry, fűszerkömény
olaj

A répát és a krumplit meghámozzuk, kisebb kockákra vágjuk. A hagymát, fokhagymát felaprítjuk. A hagymát kevés olajon megfuttatjuk, majd hozzáadjuk a fokhagymát, a zöldségeket, végül a lencsét. Átforgatjuk-pirítjuk az olajban, majd felöntjük vízzel. Sóval, borssal, petrezselyemmel, köménnyel, chilivel, babérlevéllel és mustárral ízesítjük. Amikor a zöldségek és a lencse is puhára főtt, kiszedünk egy keveset belőle, turmixoljuk és félig besűrítjük. A lisztet a joghurttal és a curryvel összekeverjük, majd ez lesz a maradék sűrítése a főzeléknek. Még öt percig tovább főzzük. Nagyon könnyű, fűszeres főzeléket kapunk, a megszokottól kicsit eltérő ízekkel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése