2011. május 23., hétfő

Etyeki Pincefesztivál és egy különleges burgonyarecept

A hét végén Egyeken jártunk, a IX. Pincefesztiválon. Ide normale esetbe az ember borkóstolás céljából látogat. Na de kérem szépen, hol vagyunk mi a normale kategóriához képest? Úgy történt ugyanis, hogy péntek este alaposan kikóstoltuk magunkat a Borbárban, úgyhogy vasárnap már inkább csak kirándulni és a boron kívül mindenféle mást kóstolni vágytunk...
Például mézet. A környező Pátyról Monori Attila mézkülönlegességeit. Mézontófű-mézet. Gesztenyemézet. Meg igazi kuriózumként mustármézet. Ez utóbbi vált főszereplővé a mai vacsorámon.
 
Meg sajtot. Zöldfűszereset, aszalt paradicsomos-bazsalikomosat, medvehagymásat, füstöltet, frisset, hosszan érleltet.
 Voltak akik harmonikával és jó hangulattal készültek.
 És voltak, akik ebből a malacsültből csemegéztek.
 A nyári melegbe télies hangulatot a szállingózó nyárfavirágzat lopott.
Visszatérve a mustármézhez. Nem túl édes, eszméletlenül pikáns! Rögtön, mikor belekóstoltam, tudtam, hogy tökéletes pác lesz a mézes-mustáros húsokhoz. Igen ám, de nem volt itthon hús, csak egy fél kilónyi újkrumpli. Édes ízű krumplihoz csak egyszer volt szerencsém, Japánban. Ott az édesburgonyát vágták hasábkrumpli-formára, pluszként cukormázba hempergették. És ha valaki gyanútlanul rósejbniként harapott bele, hát, hogy is fogalmazzak finoman? Eléggé meglepődött. Ezután az élmény után most mégis valami édes-pikáns ízzel kísérleteztem...
A fél kg újkrumplit megmostam, egyforma darabokra vágtam. 2 teáskanál mustármézet és ugyanannyi dijoni mustárt, chilit, apróra vágott petrezselymet és olajat összekevertem. Beleforgattam a krumplit, és tepsibe borítottam. Sóztam, borsoztam. Gerezdekre szedett fokhagymát dobtam mellé, és ropogósra sütöttem. Surimit pirítottam mellé, és tartármártással, ecetes uborkával ettem. Finom volt!

4 megjegyzés:

  1. Szuper lehetett! :) És a krimpli is! :)

    VálaszTörlés
  2. Jól éreztük magunkat! Most böngésszük a jövő havi gasztro-fesztivál lehetőségeket! ;)

    VálaszTörlés
  3. Légyszi kukkats be hozzám, kaptál egy díjat! :)

    VálaszTörlés