2012. március 29., csütörtök

Könnyed kis almás palacsinta

Na jó, bevallom nem a könnyed, hanem az elvetemült jelzőt fontolgattam ennél a bejegyzésnél. Csak nem jutottam dűlőre saját magammal, hogy az "elvetemülten finom" vagy az "elvetemülten süthetetlen" címet adjam neki.
Mert igazán könnyed palacsintát akartam, amit sikerült is, ám annál nehezebben ment a megfordításuk.
De én győztem! Jutalmul tejkaramellpudinggal és erdei gyümölccsel töltöttem őket!

Hozzávalók 8 palacsintához (4 adag):
2 tojás
1 alma
1 evőkanál vaníliás cukor
5 evőkanál liszt
2 dl tej
1 evőkanál olaj + a sütéshez
csipet só
késhegynyi sütőpor
késhegynyi őrölt fahéj

A tojásokat szétválasztjuk és fehérjét a sóval kemény habbá verjük. A tojássárgáját a cukorral, a tejjel, az olajjal, a sütőporral és a liszttel csomómentesre keverjük.
Belereszeljük az almát, hozzáadjuk a fahéjat és elkeverjük. Végül óvatosan beleforgatjuk a fehérjehabot.
Palacsintasütőben (ha szükséges, olajozzuk ki!) 8 palacsintát sütünk.
2-2 palacsintát megtöltünk karamellpudinggal és erdei gyümölccsel. Porcukorral megszórva tálaljuk.
Nyáron kínálhatjuk vanília- vagy citromfagylalttal töltve is.

1 megjegyzés: