2012. március 28., szerda

Pestóban sült lazac

Már megint tészta és lazac egyesült a tányéron, de most teljesen más végeredménnyel.
Igazi házi koszt. Jó, jó, bevallom, a lazacot nem a kerti tóban neveltem, de a pestó és a tagliatelle saját gyártmány.

Hozzávalók a diós medvehagyma pestóhoz:
egy csokor medvehagyma
dió
fokhagyma
olívaolaj
reszelt parmezán


A hozzávalókat robotgépben sűrű, krémes állagúra keverjük. Ha hagyományos módon szeretnénk eljárni, akkor használjunk mozsarat. A pestót üvegbe töltve hűtőben tároljuk. Készíthetünk belőle tésztaszószt, adhatjuk leveshez, húshoz, vagy éppen - mint a melléklet recept igazolja - halhoz is.

A lazacot sózzuk, borsozzuk, majd mindkét oldalát dörzsöljük be pestóval. Más fűszer nem is kell hozzá, mert a pestó igen intenzív ízű. Esetleg egy kevés citromlével meglocsolhatjuk, nem fog érte megsértődni. Sütőben megsütjük.
Közben tésztát gyúrunk. 6-os fokozatig vékonyítjuk, majd egyszerűen áttekerjük a metélt-fokozaton.
Sós vízben kifőzzük.
Leszűrjük, majd vajat, reszelt parmezánt és citromlevet keverünk hozzá.

5 megjegyzés:

  1. Ez egy zseniális étel Eszter. Kölcsönkérhetem a könyvembe? Név szerint megírom, hogy a tiéd a recept. :)

    VálaszTörlés
  2. De édes vagy! Ez igazán megtiszteltetés!! Örülök, ha viszed!! :))

    VálaszTörlés
  3. Hihetetlen vagy, Eszter!! Én is kérek ilyet, ígérem, csodafinom kávéval és remek borral viszonzom! :)

    VálaszTörlés
  4. Most már legalább értem, miért járt az éjszaka közepén eszemben a pestó... :))

    VálaszTörlés
  5. Erre a választ leginkább te tudnád... :) Engem a pesto-val (is) teljesen le tudsz venni a lábamról! :)

    VálaszTörlés